Wella dag 2.

Den här dagen hade alla huvudvärk pga, gårdagens vinpimplande men man försökte hålla fokus iaf haha.

dagen började med en klipp kurs för Thomas Edlund, "Gunnar vill du ha något från kiosken?" haha, jag och ellen kunde inte sluta skratta. Han gav bra tips och visade ett helt nytt sätt att klippa som jag inte kommer ihåg namnet på??..any way, han klippte några modeller och pratade om hur det är att jobba på salong, och kundmottagande m.m.

efter det var det Trend vision.
Vi fick se 4 korta filmer om höstens trender, för inspriration, det visades växter, möbler, färger m.m.
Sedan fick vi se hur Wella tolkat de 4 stilarna som gäller i höst:


Wonderland: mycket skirt, älvlikt, oskuldsfullt, pastellfärgat, blekt, ja you name it.
Factory lyrics: hårda kontraster, betong, metalliskt, industri.. m.m.
Mineral splendor: lyxigt, varmt, jordnära, savann..
Couture allure: kontraster, "over the edge", show, ...

de klippte och färgade sina modeller som sedan gick en visning för oss.

efter det var det "fri kväll" och jag ellen, lina och pelin gick till rice och åt sedan till hotellet och snacka skit.
myspys!

wonderland:
     

Factory lyrics:
   

Mineral splendour:
   

Couture allure:
   

Min klara favorit var den sista stilen som jag tyckte blev så jävla snygg. När man fick se före bilderna på modellerna så fick man verkligen se skillnad.
Denna dagen gav en massor med inspriation.. och det var verkligen jätte kul att se.. Även om man själv skulle tolkat stilarna lite annorlunda. Innan vi slutade dagen fick vi gå ut och hitta inspriation till morgondagens uppgift.

Im listening..

Skriv av dig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Börja skriv:

Trackback
RSS 2.0