19 år.


Alltid har jag velat vara äldre än jag är, jag har haft många vänner som är något år äldre och min stora syster har varit en stor förebild och jag har alltid velat få göra samma saker som henne, NU.
Jag gick ut innan jag va 18 någon gång sådär, för att jaa de ska man ju.
Jag längtade ihjäl mig till min 18 årsdag för att få göra allt det jag vill.
Har väntat o väntat i år på min 20 årsdag, för systemet osv.
Säger inte att jag e gammal nu för jag är bara 19 år, men hallå, 19 år. Om bara några månader fyller jag 20, och då ska man väl vara vuxen? eller?
Snart är mina ungdomsdagar räknade, over, finito! detta är sista gången i mitt liv jag e "tonåring".
Det låter helt sjukt men jag e trött på att alltid sträva efter något annat,.
En ålder sätter inte en mognads nivå, de finns
17åringar som e mognare än 30åringar.
Men de har känts så litet att säga att jag bara e 19..
Men aldrig mer!! Jag är 19 år 19 år 19år.. ska säga de gämt. För snart står jag där o e 30.
Tänk om 5 år e jag 25 sen går det bara utför...
Jag säger inte att livet slutar efter 25 men då är de helt andra saker i livet som är viktiga, då är de dags för barn och familj osv osv.
Vi hamnar så lätt  i våran lilla bubbla, vardagen tickar på och dagarna försvinner. Därför vet jag att jag har drömmar, som jag ska förverkliga innan det är för sent.
Livet är för kort för att kastas bort, och vi har bara ett, därför ska jag göra något bra av mitt.. hoppas jag..

förresten vill jag inte börja betala för tandläkaren... för de suger! 





Im listening..
Postat av: Lotta (Anne´s mamma)

Men Sara......... Jag var 17 år när jag flyttade hemifrån. Tyckte att jag var sååååå mogen. Hade arbete, lägenhet, gubbe. Fick Angelica när jag var 22 år, skulle fylla 23 år. DÅ fick det mej att vara vuxen. Sedan kom Isabella, när jag skulle fylla 27 år, Då började jag känna liiiiite panikålder. Jag säger bara att 27 år är HELT PERFEKT att vara !! Jag fyller inte äldre än 27 !! Sååååå nice. Så ta vara på de ALLA år som du har..... HELA 8 år !!!! OM inte mera i dagens läge.... När man skaffar sitt första barn senare.

Ha INTE panik för DIN TID kommer !!! Jag lovar.

Kram

Lotta, Angelica´s mamma

2009-02-17 @ 23:54:09
Postat av: s

Ja herregud. skönt o höra, jag har ju tid på mig iof, hahaha de e bra 27 e rätt lotta!

ja men man får ju sjuka funderingar ibland. panik på nåt sätt. eller åldersnojja kanske?



Men jag kan nog ta de lugnt ett tag till, ska ta till mig av rådet!



Hoppas allt e fint.

Kram

2009-02-18 @ 20:12:54
URL: http://saarailona.blogg.se/

Skriv av dig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Börja skriv:

Trackback
RSS 2.0